Förändringen är här

Dynabook Inc. (Det tidigare företagsnamnet är Toshiba Client Solutions Co., Ltd.) och dess dotterbolag dekonsoliderades från Toshiba-koncernen den 1 oktober 2018.

* HIDDEN_ACCESSIBILITY_TITLE *

ROBUSTA LÄTTVIKTAREN A30-E NYASTE TILLSKOTTET I DYNABOOKS PORTÉGÉ-SERIE

Stockholm, 14 augusti 2019 -dynabook Europe lanserar idag Portégé A30-E – en lätt, pålitlig och slitstark bärbar affärsdator som kombinerar de senaste säkerhets- och anslutningsfunktionerna för den digitala nomaden. A30-E är konstruerad för medelstora och stora företag, samt för utbildnings- och den offentliga sektorn och fortsätter driva det nya varumärket dynabook framåt efter de nyligen lanserade Portégé X30-F och Tecra X40-F.

Extremt lätt, imponerande hållbar

A30-E är designad med produktivitet, användbarhet och bärbarhet i minnet. Den har en tunn formfaktor och en väger så lite som 1,2 kg. En ljus reflexfri skärm gör det lätt att läsa även under utmanande ljusförhållanden, med möjlighet till energisparande full-HD som levererar en ännu mer ljusstark skärm. Maximal produktivitet säkerställs med upp till 14 timmars batteritid och noggrann kontroll via Precision Touch Pad, medan snabb uppstart gör det möjligt att börja arbeta med datorn på bara några sekunder. A30-E är utvecklad för den hållbarhet och tillförlitlighet som krävs av dagens uppkopplade arbetare och har tillverkats enligt stränga dynabookstandarder. De stränga och rigorösa utvärderingarna inkluderar fallprov, hög- och lågtemperaturprov samt fuktighetsprov.

Vattentät säkerhet, ledande anslutning

A30-E överträffar normerna för datasäkerhet och skyddar affärskritisk information med omfattande inbyggt skydd, vilket gör det enkelt att hantera enheter på alla nivåer. Centralt för detta är dynabooks unika, egenkonstruerade operativsystem (BIOS) för maximal säkerhet, som tillsammans med Trusted Platform Module (TPM) gör att portar kan konfigureras till den tillgänglighetsnivå som företaget behöver. A30-E:s breda spektrum av autentiseringsfunktioner garanterar att det inte behöver vara några problem om data faller i fel händer. BIOS och SSD kan säkras med en enda biometrisk autentisering, medan ett valfritt smartkort och tvåfaktorsautentisering med IR-baserad Windows Hello och en inbyggd fingeravtrycksläsare ytterligare skyddar datorn mot intrång.

A30-E erbjuder en mängd spännande anslutningsfunktioner och möjlighet att länka upp med ett brett urval av kringutrustning tack vare den flexibla USB-C-porten. Om det finns behov att ansluta till ett större antal kringutrustningar, möjliggör den extra USB-C-dockan det med en snabb och enkel snabbkoppling. För presentationer har enheten en HDMI-videoport, medan en valfri USB-C-dongel ger möjlighet till VGA-anslutning. A30-E:s Gigabit LAN-port underlättar en enkel och snabb internetanslutning, medan en Intel® Dual Band Wireless-AC 8265 Wi-Fi-antennkonfiguration säkerställer optimal WLAN-signal, vilket minimerar risken för en tappad anslutning eller nertid.

Trots sin nätta och ergonomiska formfaktor erbjuder A30-E den prestanda som krävs för att få arbetet utfört - oavsett om du befinner dig på resande fot eller på kontoret. Enheten erbjuder ett brett utbud av SSD-typer och kapacitet - upp till 1TB PCIe SSD - för att passa olika affärs- och budgetbehov. Användare kan också njuta av förbättrad prestanda och kapacitet att köra flera applikationer samtidigt med upp till 8:e generationens Intel® Core™ i7 vPro-processor.

– Lanseringen av Portégé A30-E understryker återigen dynabooks kompetens när det kommer till att tillhandahålla robusta men samtidigt praktiska enheter för företagsanvändare. De är konstruerade för bärbarhet men utan att för den sakens skull ge avkall på prestanda eller kraft, säger Damian Jaume, vd för Dynabook Europe GmbH.

– Våra arbetsrutiner förändras och vi strävar efter att säkerställa att vår teknik matchar dessa förändringar. Portégé A30-E illustrerar detta väl och levererar ingenjörskompetens och avancerade funktioner till stöd för nya arbetssätt. Allt till en överkomlig prispunkt, förklarar Damian Jaume.

Portégé A30-E finns tillgänglig i september/oktober 2019. För mer information om dynabook-serien, besök www.dynabook.se.

-SLUT-

För mer information eller pressmaterial, kontakta:
Anna Lagerkvist, Cloudberry Communications AB
anna@cloudberry.se / 070 240 88 25

Mer information

Besök webbplats för de senaste produktnyheterna och -specifikationerna och vår blogg Toshibytes för ytterligare information. Eller kontakta oss via Twitter och LinkedIn.

Om Dynabook Inc.

I mer än 30 år har Toshibas laptops och teknik satt nya standarder för innovation, kvalitet och pålitlighet. Nu majoritetsägt av Sharp Corporation, fortsätter Dynabook Inc. i denna tradition för att leverera värde och service som hjälper våra partners och kunder att nå sina mål. För mer information, se: http://www.dynabook.com.
Publicerat: 14 aug 2019