Förändringen är här

Dynabook Inc. (Det tidigare företagsnamnet är Toshiba Client Solutions Co., Ltd.) och dess dotterbolag dekonsoliderades från Toshiba-koncernen den 1 oktober 2018.

* HIDDEN_ACCESSIBILITY_TITLE *

WORLD BACKUP DAY: SÄKERHETSKOPIERA I MOLNET MED TOSHIBA MOBILE ZERO CLIENT

Stockholm, 29 mars 2019 –På söndag, den 31 mars, är det World Backup Day, då vikten av att säkerhetskopiera sin data uppmärksammas. För företag är säkerhet och backup särskilt viktigt, då förlusten av viktiga filer och/eller känslig information har stor påverkan på produktiviteten och orsakar enorma kostnader.

I många fall räcker det inte med vanliga säkerhetskopior för att säkerställa att informationen inte går förlorad. Därför har Toshiba Client Solutions utvecklat Toshiba Mobile Zero Client (TMZC), en innovativ molnlösning för virtuella klienter som körs på vanliga bärbara datorer, och som garanterar en säker överföring av information och dokument.

Cyberattacker kostar företag miljarder

Fler och fler attacker anpassas för att komma åt känslig företagsinformation. I Tyskland har åtta av tio industriföretag varit utsatta för spionage och stöld av data under de senaste åren, till en sammanlagd kostnad på över 43 miljarder euro. Här i Sverige har attackerna med utpressningsprogram ökat med 300 procent sedan 2015.

För att skydda företagsinformation och -nätverket från hackerangrepp, behöver beslutsfattare investera i en övergripande säkerhetsinfrastruktur. Det räcker inte att skydda bärbara datorer med hjälp av lösenord, utan molnlösningar för lagring av information måste integreras i enheterna.

Molntjänster minskar antalet sårbarheter

För att förebygga intrång och andra tillbud, erbjuder Toshiba avancerade skyddsfunktioner i sitt utbud av jobbdatorer. Toshiba Mobile Zero Client (TMZC) är en molnbaserad lösning för virtuella maskiner, som på samma gång säkrar hela nätverket och enskilda enheter på arbetsplatsen. Datan lagras centralt i molnet eller på servern och byts digitalt. Det finns därför ingen anledning att spara information lokalt på datorn, och på så sätt elimineras risken för potentiella intrång på den enskilda enheten. TMZC stödjer även alla virtuella desktoplösningar som Citrix och VMware, vilket gör integreringen med existerande IT-system enkel och sömlös.

Toshiba Mobile Zero Client använder Boot Control för flerfaktorsautentisering

Förutom individanpassad inloggning förhindrar TMZC även extern åtkomst tack vare sina utvidgade registreringsprocesser. Förutom att starta enheten och logga in den på nätverket, hämtar programvaran i BIOS-chipet även det krypterade paketet "Big Core", som används för att köra klientlösningen på datorn. Det är först då som information kan hämtas från molnet via den virtuella desktopen. Förutom detta så kan förlorade eller stulna enheter avaktiveras centralt via startmenyn. Detta innebär att TMZC endast kräver minimal administration, eftersom det lokala lagret i operativsystemet är helt eliminerat.

-SLUT-

Anna Lagerkvist, Cloudberry Communications
anna@cloudberry.se / 070–240 88 25

Kontakta oss

Besök vår webbplats för den senaste produktinformationen, läs vår blogg eller kontakta oss på LinkedIn.

Om Dynabook Inc.

I över 30 år har Toshibas laptops och teknik varit ledande när det gäller innovation, kvalitet och pålitlighet. Med Sharp Corporation som majoritetsägare fortsätter Dynabook Inc. den traditionen genom att skapa rika värden och service som hjälper våra partners och kunder att nå sina mål.
Publicerat: 29 mar 2019